Masz pytania? Zadzwoń 530 039 501, 15 842 79 31
godziny pracy: pon. - pt. 8.00 - 18.00 sob. 8.00-14.00
    Jesteś tutaj:
  1. « Wróc do  Poradnik
  2. Wymiana filtra oleju krok po kroku. Pamiętaj jednak, że praktyka będzie znacznie trudniejsza od teorii!
Dominika Pyć, 22.01.2020 14:16:32

Wymiana filtra oleju krok po kroku. Pamiętaj jednak, że praktyka będzie znacznie trudniejsza od teorii!

Chcesz coś zrobić dobrze, to zrób to sam! Wprawdzie ta zasada nie zawsze się sprawdza, zwłaszcza kiedy wymagana jest specjalistyczna wiedza, ale w przypadku samochodów pewne czynności da się wykonywać całkowicie we własnym zakresie. O ile zmiana koła nie powinna nastręczać szczególnych trudności, tak już założenie nowego filtru oleju może stwarzać pewne kłopoty. Postaramy się nieco ułatwić to zadanie, omawiając najważniejsze kroki i dając garść praktycznych porad.

W niektórych samochodach samo zlokalizowanie filtra oleju przysparza niemałych trudności

Cóż, położenia tego akurat elementu kursy na prawo jazdy nie uczą. W którym miejscu należy więc szukać tej newralgicznej części? Większość samochodów ma ją zamontowaną w dolnej części silnika – konieczny będzie zatem wjazd na kanał warsztatowy. Ale zdarzają się marki, jak choćby BMW, gdzie filtr oleju znajduje się tuż pod maską i wystarczy otworzyć przednią pokrywę, aby się do niej dostać. Aby nie błądzić po omacku, najlepiej wcześniej zapoznać się ze schematami w instrukcji pojazdu.

Po uzyskaniu dostępu do filtra należy go odkręcić, do tego często niezbędny jest specjalny klucz opaskowy – zachęcamy do sprawdzenia asortymentu AutoCraft24.pl również pod kątem takich przyrządów. Trzeba bardzo uważać, aby nie rozlać zużytego oleju, gdyż jest on wyjątkowo szkodliwy dla środowiska. Należy dokładnie zebrać przepracowany płyn, a następnie oddać go do specjalistycznego serwisu albo punktu utylizacyjnego!

Pamiętaj, że wiele zależy od jakości montowanych filtrów. W AutoCraft24.pl mamy to, czego szukasz

W następnej kolejności należy zająć się oczyszczeniem powierzchni stykowych układu smarującego. Do tego zadania najlepiej użyć bawełnianej lub papierowej szmatki, które nie pozostawią żadnych włókien. Dalej można zająć się już nowym filtrem, ale lepiej nie przykręcać go od razu, bez wcześniejszego przygotowania. Posmarowanie uszczelek olejem zdecydowanie zmniejszy ryzyko wystąpienia jakichkolwiek wycieków. Jeszcze jedna, ważna uwaga: świeży filtr oleju trzeba dokręcać ręcznie, bez użycia klucza. Nie wolno robić tego z maksymalną siłą, gdyż w ten sposób można poważnie uszkodzić gwint przy mocowaniu puszki – konsekwencje takiej usterki będą opłakane.

Trzeba jeszcze wspomnieć o filtrach z wkładami, które są jeszcze prostsze w obsłudze. Nie trzeba bowiem odkręcać całości, wystarczy wymienić sam wsad z materiałem filtrującym. Oczywiście radzimy, aby dobrze oszacować własne umiejętności – czasami lepiej udać się do serwisu na prostą wydawałoby się wymianę filtra oleju, niż później holować auto na poważniejsze, droższe naprawy.