godziny pracy pon. - pt. 8.00 - 18.00 sob. 8.00-14.00

Ulubione samochody

Części samochodowe

Za wymianę ciepła w samochodowej klimatyzacji odpowiedzialność ponoszą zarówno parownik jak i skraplacz, czyli urządzenie odpowiadające za zmianę stanu skupienia czynnika chłodzącego ze stanu gazowego w ciecz. Skraplacz, podobnie jak parownik, składa się z wielu rurek o niewielkim przekroju i najczęściej przybiera formę płaskiej, żebrowanej konstrukcji o prostokątnym kształcie. Oczywiście w niektórych modelach aut skraplacz może mieć nieco inną konstrukcję i kształt, ale zasada działania tego urządzenia jest zawsze identyczna. Jeśli skraplacz ulegnie rozszczelnieniu, samochodowa klimatyzacja zacznie być coraz mniej wydajna w działaniu, aż w ogóle zaprzestanie chłodzić wnętrze pojazdu. Jeśli chcesz kupić nowy skraplacz, w naszym sklepie znajdziesz takie produkty w wersji oryginalnej, a także pod postacią wysokiej jakości zamienników, sprowadzanych od znanych i cenionych przez nas producentów.

Skraplacz sklep internetowy - wybierz Skraplacz do swojego samochodu

Chłodnica (skraplacz) klimatyzacji jest zbudowana z aluminium i odpowiedzialna jest za schładzanie czynnika klimatyzacji. Montowana jest z przodu pojazdu dla uzyskania jak najlepszej wydajności.

Skraplacz klimatyzacji – działanie

Skraplacz klimatyzacji to krótko mówiąc chłodnica, dochodzi tam do chłodzenia sprężonego czynnika znajdującego się w układzie klimatyzacji i zamienienie go w ciecz. Patrząc na to do czego służy skraplacz klimatyzacji, nie można więc wyobrazić sobie funkcjonowania klimatyzacji bez tego elementu.

Budowa oraz uszkodzenia skraplaczy

Chłodnice klimatyzacji zbudowane są z aluminium, dzięki temu lepiej odprowadzają ciepło, lecz niestety z racji miejsca zabudowy najczęściej przed chłodnicą wody skraplacz jest najbardziej narażony na uszkodzenia przez kamienie oraz owady. Kiedy dojdzie do uszkodzenia skraplacza, należy udać się do serwisu i dokonać wymiany chłodnicy. Podróżowanie z rozszczelnioną klimatyzacją oczywiście wiąże się z brakiem chłodnego powietrza w kabinie ale również możliwością uszkodzenia innych podzespołów (np. kompresor). Warto więc dbać o chłodnice i przy myciu kierować lance (w bezpiecznej odległości) z wodą w kierunku chłodnicy.