godziny pracy pon. - pt. 8.00 - 18.00 sob. 8.00-14.00

Ulubione samochody

Części samochodowe

Zarówno łożysko oporowe, sprzęgła jak i wysprzęglik centralny stanowią istotny element całego układu części samochodowych. Różnice między nimi nie są wielkie – ale w odniesieniu do każdego niezmiernie istotne jest to, by były wykonane solidnie, z wysokiej jakości materiałów. Najistotniejszym rozróżnieniem między wysprzęglikiem centralnym a łożyskiem oporowym jest to, że ten pierwszy jest urządzeniem typowo hydraulicznym tzn. zamiast linki uruchamia go płyn hamulcowy, natomiast jeśli chodzi o łożysku to tutaj jego uruchomienie odbywa się za pomocą linki.

Cylinder roboczy sklep internetowy - wybierz Cylinder roboczy do swojego samochodu

Siłownik sprzęgła (wysprzęglik centralny) odpowiada za włączanie i wyłączanie sprzęgła, tak samo jak starsza konstrukcja na linkę.

Awaria wysprzęglika

Do awarii wysprzęglika nie dochodzi tak często jak do awarii łożyska oporowego, jednak coraz więcej modeli wyposażonych jest w zintegrowane łożysko z siłownikiem. Jeżeli dojdzie do jego wymiany koszta będą dużo większe, poprzez demontaż skrzyni biegów, dlatego warto przyjąć zasadę by wymienić łożyska z siłownikiem zawsze podczas wymiany sprzęgła. Uszkodzenie wysprzęglika polega głównie na wycieraniu się tłoczka, który podczas wciskania sprzęgła przepuszcza płyn i nie potrafi wytworzyć odpowiedniego ciśnienia by odpowiednio sterować sprzęgłem.

Wymiana siłownika sprzęgła

Trudność wymiany hydraulicznego siłownika głównie składa się od jego umiejscowienia, jeżeli wysprzęglik nie znajduje się w skrzyni możemy go wymienić sami w drugim wypadku będzie potrzebna wizyta w warsztacie samochodowym.

Podczas wymiany warto skorzystać z produktów najwyższej jakości jak LuK, Sachs, Valeo, FTE, nasi doradcy chętnie pomogą dobrać odpowiedni siłownik sprzęgła do samochodu.