Masz pytania? Zadzwoń 530 039 501, 15 842 79 31
godziny pracy: pon. - pt. 8.00 - 18.00 sob. 8.00-14.00
    Jesteś tutaj:
  1. « Wróc do  Poradnik
  2. Nissan LEAF elektryczny samochód - przyszłość motoryzacji
Dominika Pyć, 03.01.2020 12:15:57

Nissan LEAF elektryczny samochód - przyszłość motoryzacji

 

Zmieniamy trochę formułę, dziś będzie o przyszłości motoryzacji. Przedstawimy Wam samochód, który jest ekologiczny oraz zdobył szereg nagród dzięki swoim innowacyjnym rozwiązaniom. Auto elektryczne zapewne dla wielu z Was jest w Naszym kraju nieporozumieniem, bo nie mamy dużej ilości stacji do szybkiego ładowania takich pojazdów i posiadają one osiągi wózka golfowego. Nic bardziej mylnego, w większych miastach powstaje coraz więcej punktów ładowania, choć nie jest ich tyle co w innych krajach europy. Nie mamy także wielkich ulg na pojazdy tego typu, mimo to w Naszym kraju pojazdy elektryczne stają się modne i budzą zainteresowanie.

 

 

Dane techniczne oraz koszty pojazdu

Pojazdem, który chcemy Wam przedstawić jest Nissan Leaf, służy on w Naszej firmie do rozwożenia drobnych zamówień w centrum miasta oraz i trasach do 100 kilometrów. Nasz pojazd został wyprodukowany w 2015 roku, moc silnika elektrycznego o pojemności 24kWh wynosi 80kW (109KM) uzyskiwaną zakresie 3000-10000 obr/min i osiąga moment obrotowy na poziomie 254Nm w zakresie 0-3000 obr/min, a pierwsza setka pojawia się po około 10 sekundach. Masa pojazdu wynosi niecałe 1.5 tony. Prędkość pojazdu wynosi 150 km/h, lecz przy takiej prędkości zasięg pojazdu pokazywany na desce rozdzielczej zmniejsza się diametralnie. Nasz Leaf to druga generacja, w której poprawiono wiele elementów m.in. wprowadzono ciemniejszą tapicerkę, zmieniono fotele, poprawiono aerodynamikę, zwiększono zasięg samochodu do 200km, wprowadzono wydajniejsze ogrzewanie, bagażnik zwiększono z 330 do 370 litrów. Samochód posiada system odzyskiwania energii, przez co po puszczeniu pedału przyspieszenia akumulatory są ładowane, efekt ten możemy zwiększyć przez przełączenie samochodu w tryb ECO, oszczędzamy dzięki temu klocki i tarcze hamulcowe. Koszt przejechania 100 kilometrów, gdy ładujemy go w swoim domowym gniazdku wynosi 5-6 zł. Pełne ładowanie samochodu podpiętego do zwykłego gniazdka domowego trwa około 4h, a 1h ładowania starczy na przejechanie 35 kilometrów. Warto zauważyć, że można zaprogramować elektronikę pojazdu tak, by podczas postoju na parkingu włączyła się klimatyzacja w określonym czasie i schłodziła zawczasu wnętrze auta. Szczególnie Nam przypadło to do gustu, ponieważ Nasze auto jest w czarnym kolorze i jak wiadomo bardzo dobrze się nagrzewa. Nie należy się bać szybkiej utraty zasięgu, ponieważ gdy podepniemy pojazd pod ładowanie to klimatyzacja nie rozładuje nam pojazdu.

Obsługa pojazdu

Do „uruchomienia” pojazdu należy wcisnąć przycisk znajdujący się na desce rozdzielczej, wybieramy tryb D, ruszamy i cieszymy się bezszelestną jazdą.
Osiągi Nissana Leaf są zaskakująco dobre, dzięki temu, że moment obrotowy jest dostępny już od zera. Dzięki temu samochód szybko reaguje na polecenie kierowcy i przyspieszenie podczas wyprzedzania jest zaskakujące, co niejednokrotnie zadziwia innych uczestników ruchu.

Wyposażenie

Wyposażenie samochodu nadąża za jego spalinowymi braćmi, znajdujemy tu automatyczną klimatyzację, podgrzewaną skórzaną kierownicę, która podgrzewa się dosłownie w kilkanaście sekund ( super wynalazek zwłaszcza dla delikatnych damskich dłoni), elektryczne szyby i lusterka, podgrzewane fotele przednie oraz tylne oraz system ostrzegania pieszych podczas jazdy do 30km/h oraz charakterystyczny sygnał cofania.

Elektryczny samochód dla kogo?

Dla kogo taki samochód? Otóż ten samochód jak się okazuje nie jest tylko dla tych osób co chcą jeździć ekologicznie. Jest też dla osoby, która mieszka w mieście, dojeżdża do pracy kilka kilometrów, a samochód o spalinowym napędzie nie zdąży osiągnąć swojej temperatury pracy a już musi zostać zgaszony. Zwiększa się wtedy spalanie paliwa, ale i silnik zużywa się w większym stopniu. Szczególnie jest to szkodliwe na przykładzie silników diesla z filtrem cząstek stałych. W samochodzie elektrycznym nie ma problemu z uruchomieniem podczas mrozów.